Manlig?

Va roligt, för någon dag sedan så satt jag och pratade med lite folk om vad som är manligt och inte, och vad en man egentligen är. Tror detta kom sig av att jag är oerhört anti till ordet kvinna. Men iaf, nu visar de på UR ett litet reportage angående samma ämne. En man är tydligen en musklig varelse i kostym, som inte visar känslor och ligger med allt som har två ben och en p*ppilu*a.
De har intervjuat flera personer och har haft diskussioner i klasser. Men, jag tror att de flesta säger dessa stereotypa svar för att "man ska svara så". Jag betvivlar att man idag ser på ordet manlighet på detta grottmännisko-sätt.

Jaja, jag ska ner i konteringsträsket. Det går bra :)

Avslutningsvis kan jag tillägga att en man, för mig, är en som accepterar sig själv, och andra, för det dem är. Som inte försöker vara någon annan och som ställer upp för sina nära och kära.

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0