"jag bränner mig aldrig..eller var det alltid?"

Någon mer än jag som alltid glömmer bort under vintern, hur mycket solen egentligen tär på huden? Brände mig i Kalmar, men har knappt varit ute sedan dess, och jag har redan glömt att jag faktiskt kan bränna mig. Igår åkte jag till stranden, (läs gick), och hade tålamod till drygt en timmas solande. Sedan gick jag hem och tvättade och idag är min hud lite öm. Lillasyster on the other hand, låg 7 timmar utomhus. Förstår ni hur lång tid det är? Har köpt solkräm a la 250 som hon får smörja sig med hädanefter.

Jag tänkte poängtera lite hur det är att bo i ett so called "semesterparadis". Igår skulle vi köra ut till Höka och springa, och jag blir så förvånad (not) när jag ser att Strandhotellet är helt och hållet fallfärdigt..Där man har drullat runt så många gånger under gymnasiet, smygit in på erotikmässan och gått på bal. Ni ska se hur det ser ut, hemskt om jag får säga-. Där blir det inga fler räkfrossakvällar!
Någn gör ett tappert försök till att öppna café/bageri/kiosk/dagligvaruhandel/allt-som-kan-ge-pengar ställe där i de gamla små söta paviljonghusen, tyvärr syns inte hans handskriva lapp bland allt buskage som är i vägen..Dessutom blir det inte så fint med  "Steakhouse" och någon sjaskig pizzeria ligger vägg i vägg i princip... Nej, det har sunkat ner sig rejält! Blir lika ledsen varje gång man kommer hem och ser hur det ser ut i de norra delarna. Om de kunde fixa hotellet iaf... Stranden är ju underbar verkligen, och det är ju bra att de försöker öppnalite nytt här o där, men med det gamla nerslitna och sjaskiga sakerna i mitten så blir det inte så kul.

Här i södra delarna är det anarki. Skulle slänga sopsorteringen och såg någon eller några, slängt allt skräp utanför kontainrarna..detta händer aldrig under vinterhalvåret. Turister. Helt plötsligt ska det byggas cykelväg på kustvägen, kanon för dem och mig som cyklar, men det är vääääldigt trångt helt plötsligt. Hatar när man är ute och kör med mammas bil och får möte med en i samma size, då förvandlas min fredliga färd till Ica Maxi helt plötsligt till ett chicken race där bara den modiga kan vinna - jag brukar blunda när vi ska köra förbi varandra för det är så jäkla läskigt.
Folk stannar inte vid stop-skylten "för det här är ju så litet place". Men hallå! Det finns massa barn! Och bofasta som inte är värda att köra över. Om några veckor kommer folk slåss om sista mjölken på Svens och kön till bageriet (som aldrig blir färdigbyggt) ringla sig ändå bort till blattekiosken nere vid stranden.

Imorse var jag på Svens och skulle köpa kattmat. In kommer en "dam" i morgonrock. HALLÅ!! DÄR GÅR GRÄNSEN!! 
Vilket var hennes statement? Vad vill hon ha sagt med att komma in på Svens i morgonrock? Jag tyckte det var sjukt opassande, med tanke på att jag inte änns fått i mig kaffe eller tvättat fejjan, men iaf tagit på mig kläder! Hur fasen skulle det se ut om jag och mamma började gå och handla i morgonrocken? En fin turist som ville ha något sagt med att vandra runt i trätofflor med bling-bling på och en morgonrock. Suck..

Tiil saken hör den, att i Torekov är detta något av en tradition sedan årtionden tillbaka. Man tar ett morgondopp vid morgonbryggan och sedan på hemvägen går man förbi bageriet och köper med sig bröd hem, därför kan man ibland se äldre människor vandrandes i badkläder och morgonrock med en brödpåse i handen ute i Torekov. Men på Svenslivs i Skummeslövsstrand klockan halv tio en tisdag? Njae... Fel.

Nu väntar jag. På något.

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0