Nytt försök. Tagning 2

Igår var det mysipys på Vegavägen 10. Efter att molnen försvunnit från himlen satt jag ute på altanen med Cosmopolitan och Olivia Joules. Inte drinken Cosmo, tidningen såklart. Drinken smakar apa. Lillasyster var på långpromenad och gjorde sedan sällskap med mig. Hon var duktig och åkte till jobbet, jag var duktig som drog mig till kick-boxningen. Det är ingen seriös boxning jag utövar där, men det är mer en självklar grej när jag är hemma i LA. Jag och Stoffe började när vi var små (gymnasie-små) och Ronny som håller i träningen tycker om när vi ramlar in, han är himla snäll. Stoffe kan dock inte gå dit mer annat än på söndagarna ibland, eftersom han jobbar dygnet runt. Jag tycker det är lite svårt att gå från boxning till kick-boxning, men tränarn vet att jag "kör mitt race" så jag behöver inte ändra något i min stil.. Såg imorse jag har blåmärke på kinden, men jag kan faktiskt inte komma ihåg att någon har nuddat mig där? Hmm... memory loss...

Dock gick vi ut på promenad i höka efteråt, vi gick 4 km och snackade en massa skit under tiden. Man får ju passa på när vi ahr egen-tid, inte ofta det händer! Sedan åkte jag hem, åt lite god lax och kollade på en film, somnade innan halv tolv. Snacka om underbart!

Klev upp lite tidigare idag och jobbade lite, eller vad man ska kalla det. Jobba vet jag inte om det är, men jag sorterade upp papper och förberedde för bokföring. Och lite till, äh! JAG JOBBADE. Och kollade när downs-syndromkatten lekte med mattan, han gnager på den. Och jagar sin egen svans och blir jätterädd om jag skulle röra mig eller säga något medans han leker. Då blir han rädd och springer iväg så mattorna flyger här i huset. Cilla är inte heller helt normal, hon äter mat med händerna. Hon tar det på tassen och stoppar sedan in hela tassen i munnen. Vilka störda katter Mange har. Men men, de är ju lite egna och det ska man vara :)

Mamma och Mange är borta till måndag så jag och Ida leker själva, vi ahr inte haft ihjäl varandra än, även omjag velat hänga upp henne på en krok på väggen ett par gånger..Förstår inte hur en människa kan tillbringa så många timmar i en soffa som hon gör? Och inte se allt som händer runtomkring... Jag ska också bli sådan. Som det är nu får jag krupp om jag sitter i soffan under en film. En film, sedan måste jag göra någonting. Kanske också lite fel?

Hmm...what else...Midsommar snart, vad ska packet göra? Här blir det fest iaf, och jag är så glad att det ska regna och vara skitväder, I LOVE <3 Älskar svensk sommar, är så himla glad att jag inte åkt iväg någonstans. Regn och 15 grader är optimalt för mig, då får jag ligga i soffan och dröna och använda en massa tjocka kläder och mysa. OM NI INTE FÖRSTÅR MIN IRONI SÅ ÄR DET DAX ATT FATTA ATT JAG HATAR KLÄDER!! OCH REGN OCH 15 GRADER!!

Jaja, nu ska jag städa upp min frukost och bädda säng etc. Jag skrev värsta feta inlägget med bilder o allt igår, men det gick inte att ladda upp, skitblogg. Ofta de knölar tycker jag. Hehe, nu ramlade Mini ner från pallen, vi har höga barstolar vid köksön och ibland missar han stolen när han ska hoppa upp. Det är något fel på den här katten...

Hej på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0