Måndag. Ny vecka, gamla bekymmer.

Måndag.

Om jag hade haft fullt med pengar på kontot, inget plugg och inget jobb hade jag varit utomlands nu. Men för att få fullt med pengar på kontot måste jag både jobba och plugga. Rättvist? Tja, utan finansiering, inga tillgångar. Ingen eld, ingen rök. Inga ägg, inga pannkakor.

Vad har jag pysslat med idag? Dugga imorse, var klar fort och sedan gick jag hem och upptäckte alla fel jag gjort - alles i sin ordning! Har suttit ett par timmar nu och förhoppningsvis lärt mig något. Ska iväg till boxningen om ett tag, hoppas inte allt som jag lärt mig slås ut genom huvudet :S Jag är lat. Orkar egentligen inte träna, men ser det som en långsiktig investering i mig (dessutom har jag ätit godis för 5 dagen i rad). Stackars mina tänder..

Jag var och tände ljus också, så där som jag brukar göra, ni som läst mina resdagböcker. Pappas dagar är här snart, men jag gick nu redan.. alla fick dom ett litet ljus. Efter att jag gör det så går alltid luften ur mig. Jag orkar inte göra någonting egentligen, vill bara sitta och glo. Så då satt jag och bara var ett tag. Sen gick jag hem och lagade lunch och göra alla normala saker.

Torsdag ska jag hem till Laholm igen, skönt. Bara tisdag, onsdag och tosdag kvar i skolan, sedan har man några dagars paus från Kalmar. Tack!

Igår var jag och Frida och käkade underbart god tacos hos Malin och Johan i deras nya lya. Malin är hur lycklig som helst och Johan ser ut som en mysgubbe som bara myser med världens bästa flickvän. Underbart ju!
Jag och Frida käkade som smågrisar, sen damp vi ner i soffan och glodde på tv, började se en film, men jag var tvungen att handla innan ICA stängde och hem sedan. Jag somnade som en gris halv tio och vaknade halv sex imorse och låg och stirrade i taket en stund.

Det här taket är inget roligt. Träplankorna jag hade i mitt gamla rum hemma är mycket roligare, där kan man räkna prickar, plankor och kvistar. Och försöka räkna ut om det är plankorna eller takbjälkarna som är satta snett. Intressant va? Jag är en erfaren takstirrare.

Nu har jag haft min pluggpaus, inga bilder, sorry! Åh, fick en så fin rubriksak av en kompis, men tyvärr, orkar inte sätta mig in i html-koderna just nu. Men jag ska fixa, promise.

Hej svej :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0