Högt blodtryck

..det är det jag får av vissa människor i min släkt. Här sitter jag i godan ro och pluggar affärsredovisning och funderar på inköpslista på maxi, då ringer mamma och påminner om att mormor fyller år. Oj då. Jag glömde.

3 minuter efteråt får jag ett sms från mormor där hon frågar om jag glömt henne - nej det har jag inte, jag har bara valt att inte tänka på henne idag.

Så jag ringer upp mormor och lyssnar på de krämpor hon har, hur ensam hon är och hur besviken hon är på mig, mamma och lillasyster. Jag blir irriterad och säger till min mormor för första gången i mitt liv att hon inte kan hålla på så här, hon kan faktiskt höra av sig hon med. Jag har dessutom inte pengar till att ringa till Finland stup i kvarten, och kort har jag skickat flera gånger, från Portugal. Jaja, hon förstod och vi la på som goda vänner. Tur det - har ju bara en mormor :) Tycker om henne, men blir så jobbigt ibland. Om hon bodde närmare skulle jag inte ha dåligt samvete för då kunde man hälsa på och ringa henne titt som tätt. Men en resa till Finland? Ehm, bara om någon sponsrar mig.

Nu ska jag på maxi.

Hej svej!

ps. när jag är gammal ska jag åka turistbuss och antasta de unga söta pojkarna som arbetar som guide. Och så ska jag smygdricka cherry som jag har i min handväska.

Kommentarer
Postat av: Klara

Fin blogg du har! :)

2009-04-17 @ 20:44:10
URL: http://klarabjurek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0