Onsdagkväll i hela Kalmar

What a night! Vilken kväll, vilket vin, vilken öl och vilken dans! Otroligt bra och jag studsade hela kvällen. Vi körde en rundtur här i Kalmar med god uppslutning, riktigt trevligt!

Vi började med småtallrikar och billigt vin på Pipes, öl förväxlades med vin och vitt förväxlades med rött - tur att inte vi själva förväxlades innan vi drog vidare till O'learys. Fotboll stog på schemat, vilket jag sket i och gick på vinet med resten av tjejerna. Man blev varm och go av att sitta nära i soffan och ännu goare av vinet, som senare bbyttes ut till öl och cider. Man måste ju blanda sorter lika friskt som platser! Frida firade kanonresultat på tentan och vi andra bara firade - men lika bra för det! Tjejprat och alkoholintag, vi drog vidare in på Harrys och längre in i dimman. Utanför Harrys var det plötsligt väldigt dimmigt och mina dimmljus var trasiga, så jag vinglade rakt in i en tysk och en letisk och en laholmare. Attans tänkte jag först, här vill inte jag bli kvar resten av kvällen, men ser ni, det blev man! Och det med råge och öl. Folk shotade och hälde cider över sig, folk dansade med mig, mot mig, på mig och nästan under mig. Toan svämmade över och Sara och Maria välte en bänk. Småpratade med folk i baren och skakade fett på dansgolvet och en efter en droppade de av. När jag tittade upp sista gången var det bara jag och Sara kvar - where did the rest go? Jaja, alla klarar inte av en helkväll efter shot och drinkar i baren, Johanna still going strong! Vi bröt upp och letade cyklar, cyklar som gömt sig eller lagt sig ner för att vila.

Upp på larmtorget igen, bara för att konstatera att det var sjukt bra drag fortfarande, så vi satte oss vackert på en bänk, med varsin baguette i handen och började prata med en vacker och romantisk kille. Eller så satte vi oss på en bänk med en nästan nedprutad korv och blev nästan slagna av han jag råkade vara elak i munnen mot, för han var på cyklarna. Njöt av korven som alltid när man är ute och slirar, pratade med folk och ...

... in på Bistro, tappa Sara, hittad av turk och tänka NEJ. Sara kommer och vi går hemåt, trötta och fulla men pratglada och citatglada. Jag har tydligen sagt att jag var lesbisk, eller "om jag inte var det". Haha, ja, vet inte om jag kan stå för det.

Väl hemma lagade jag gröt och la mina kläder i tvätten - otroligt ordningsam ung dam är jag. Vaknade klockan åtta imorse och mådde bra, och mår fortfarande bra. Tur det, för blir tidigt träningspass idag så att jag kan röra mig hemåt Malin sedan och fira av hennes 25 år fyllda.

Hoppas ni mår bra alla mina vänner, det var redigt najs igår - värt att inte plugga kalk en hel dag faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0