Hello, how was your day?

Vad har Johanna gemensamt med Sveriges alla hemmadrönare och socialbidragstagare? Hon går runt i sin pyjamas halv fem på eftermiddagen! Jajjemen, solen skiner och fåglarna kvittrar, barn leker i parken och tvätten hänger på linan. Nej, det var ingen tvätt, bara badkläder. Men, jag har jobbat idag, så har inte kommit mig för att klä på mig. Åt just frukost, har bara hinkat i mig de obligatoriska 14 000 koppar kaffe idag, som min kropp kräver. Matbordet är fullt av amex-fakturor och huvudboks-listor, markeringspennor och kalendrar. Spännande! Här ser lite ut som kaos. Ett ordnat kaos. Balkongdörren står öppen, så det blåser in, ganska starka vindar idag. Jag har ställt ett tungt objekt på varje hög, en hålslagare, en häftaparat, en miniräknare och en praktisk sorteringsgrej. Bra va?

Ska strax klä på mig och åka lite ärenden, och sedan möta Stoffe vid Höka för en snabb-promenad. Skulle kunna släpa mina knubbiga ben till kick-boxningen, men det är ca 30 grader varmt i lokalen en sådan här varm dag och även om j'adore värme, så är det lagomt kul med svettpölar på golvet, vet ni att man kan sparka omkull sig själv då? Det gör ont i ryggen.

Det var kul att simma igår, eller dyka. Snorklade runt bland alger och småvågor, hittade sjöstjärnor, krabbor (både den levande sorten och den döda), skit som folk slänger i havet, en räka och småfisk. Just de, simmade nästan rakt in i en påle också, det nya kallbadhuset de byggt, var inte beredd på att möta en påle mitt i allt. Men det var kul... När jag skulle sova gungade min säng också (nej, ingen sån action) och det kändes som att jag låg i vatten när jag blundade! Härligt!

Vi sa att till helgen kanske man drar längre ut på bjärehalvön, roligare vatten.

Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0